SAVE THE DATE – PERSCONFERENTIE VOOR DE 10E WEEK VAN DE MIGRAINE

DONDERDAG 8 SEPTEMBER 2022 IN BRUSSEL (KONINKLIJKE BIBLIOTHEEK VAN BELGIË)

Vrijwel iedereen komt in zijn of haar dagelijks leven weleens met de meest voorkomende triggers voor migraine – stress, angst en vermoeidheid – in aanraking. Toch is de impact van en de omgang met deze complexe ziekte voor elke migrainepatiënt anders. Dat blijkt uit de resultaten van een nationaal onderzoek onder migrainepatiënten, die op 8 september 2022 tijdens een persconferentie zullen worden gepresenteerd. Mannen en vrouwen, 20-ers en en 50-ers, ouders en kinderlozen,... afhankelijk van hun profiel zijn migrainepatiënten gebaat bij een compleet andere preventie en behandeling.

De 10e editie van de Week van de Migraine staat daarom in het teken van de verschillende profielen van migrainepatiënten en de uiteenlopende manieren waarop zij dagelijks met hun ziekte omgaan. In samenwerking met Dr. Jan Versijpt, neuroloog verbonden aan het UZ Brussel, en een divers patiëntenpanel, zal van maandag 12 tot en met zaterdag 17 september het grote publiek bewust gemaakt worden van de complexiteit van migraine. Het doel? De dialoog openen en patiënten en hun families praktisch advies op maat geven.

Tijdens een hybride persconferentie op donderdag 8 september zullen de resultaten van een nationaal onderzoek onder migrainepatiënten gedeeld worden. In deze enquête wordt de impact van sociaal-demografische ongelijkheden op het beheer van de ziekte vanaf de eerste migrainecrisis belicht.

• Datum en tijdstip persconferentie: donderdag 8 september 2022 van 9u30 tot 11u30
  • Adres: Koninklijke Bibliotheek van België, Keizerslaan 4, 1000 Brussel
  • Online: de persconferentie zal tevens live worden uitgezonden via een vooraf bezorgde link
  • Week van de Migraine: van maandag 12 t.e.m. zaterdag 17 september

Gelieve uw aanwezigheid - persoonlijk of online - op de persconferentie aan Quentin Mertens (Qmertens@webershandwick.com) of Benjamin Maris(Bmaris@webershandwick.com) te bevestigen. Ook voor vragen over de Week van de Migraine kan u bij Quentin of Aline terecht.

In de komende weken mag u een officiële uitnodiging met het precieze programma en meer informatie verwachten.

De persconferentie kan worden beïnvloed door de ontwikkeling van de gezondheidssituatie. De voorwaarden voor de fysieke aanwezigheid bij het evenement zullen worden aangepast aan de maatregelen die op het ogenblik van het evenement van toepassing zijn, teneinde de veiligheid van iedereen te waarborgen. De online-uitzending van de conferentie zal worden gehandhaafd, behalve in gevallen van overmacht. U wordt van tevoren op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen.

NP-BE-NOBR-22-00003

Quentin Mertens

Media relations, Weber Shandwick

Persberichten in je mailbox

Over Migraine Info

De Week van de Migraine – van 12 tot 17 september – is een sensibiliseringscampagne die gericht is op het grote publiek, migrainepatiënten en gezondheidswerkers zoals de huisartsen en de apothekers. De campagne vindt dit jaar voor de 10e keer plaats en focust vooral op de manier waarop migrainepatiënten hun migraine ervaren, afhankelijk van hun socio-demografische kenmerken. De klemtoon ligt op het belang van een gepersonaliseerde aanpak en behandeling van de aandoening, en op het aangaan van een dialoog om de betrokkenen praktische oplossingen aan te reiken. Een beter inzicht in de migraine kan de levenskwaliteit van de migrainepatiënten immers verbeteren.  De campagne 2022 wordt ondersteund met praktische informatie in de Belgische apotheken en een brede digitale verspreiding. Meer info over de campagne is beschikbaar op de website https://migraine-info.be/.

GSK Consumer Healthcare GSK is een farmaceutisch bedrijf dat wereldwijd actief is in de gezondheidszorg. GSK, een wereldleider in onderzoek, ijvert voor de verbetering van de levenskwaliteit van de mensen opdat ze actiever kunnen zijn, zich beter voelen en langer leven. Meer informatie op www.gsk.be.

NP-BE-NOBR-22-00003